Oglašavanje na internetu ali kako i gde?

oglasavanje-na-internetu

Oglašavanje na internetu

Oglašavanje na internetu je u današnje vreme neminovnost za sve koji ulažu u reklamu. Ljudi generalno provode sve više vremena na internetu i internet je sigurno broj jedan kada je u pitanju odnos uloženog novca i dobijene publike. Reklame na drugim medijima kao što su radio i televizija pored toga što su skupe ne mogu da ciljaju publiku kojoj se obraćate. Slično je i sa flajerima i štampanim medijima. Jednostavno nemate nikakav podatak o uspešnosti kampanje osim vlastitih statistika u vidu povećanja prodaje ili interesovanju klijenata. Pored toga što je najjeftiniji način promocije na internetu uvek možete izmeriti učinak kampanje i to veoma precizno. Za razliku od drugih medija gde se statistika vrši na uzorku od obično malog procenta.

Gde se oglašavati na internetu?

Prvo što treba da znate kada krećete u reklamnu kampanju je ciljna grupa ljudi koja vas interesuje i njihove navike. Internet kampanja treba da bude usmerena upravo na tu ciljnu grupu inače će rezultati kampanje biti loši. U daljem tekstu navešćemo osnovne karakteristike, prednosti i mane oglašavanja u najzastupljenijim tipovima oglašavanja na internetu a to su google oglasi i facebook oglasi.

Google Adwords kampanja (search)

Google adwords (search) ili google oglasi su jedan od najzatupljenijih načina reklamiranja na internetu. Ovde govorimo o tekstualnim „google search“  oglasima koji su plaćeni da se pojavljuju na stranicama google pretrage iznad, ispod i sa desne strane organskih (besplatnih) rezultata pretrage. U 98% slučajeva tekstualni oglasi se podešavaju da budu naplaćeni po kliku, mogu biti i naplaćivani po broju prikaza ali nisu isplativi u tom slučaju i daju znatno lošije rezultate.  Prednosti google oglasa u odnosu na oglašavanje na facebook-u je u tome što se google oglasi pojavljuju onda kada korisnici traže ključne reči koje ste vi definisali. Ovim dobijate korisnika koji je već zainteresovan za usluge ili proizvode koje vi nudite na svom sajtu. Oglasi se neće prikazivati korisnicima koji nisu tražili ključne reči koje ste vi definisali. Za oglašavanje na google oglasima potrebno je da imate web sajt gde će korisnici nakon toga što kliknu na vaš oglas biti u mogućnosti da pročitaju više o vašim uslugama ili kupe vaš proizvod. Obično se u okviru kampanje podešava zemlja gde će se oglas prikazivati ali ako je kampanja lokalnog karaktera može se podesiti i odredjeni grad ili region. Preporuka je da se kod podešavanja jezika podesi opcija svi jezici jer to je cijlanje publike po tome kako im je google pretraga podešena a kod nas imamo slučaj da oko 40% možda čak i više korisnika ima podešen engleski jezik. Kampanjom mogu biti definisane i negativne ključne reči za koje ne želite da se vaš oglas prikazuje. Google oglasi su u proseku skuplji po kliku od facebook oglašavanja.  Google oglasi su namenjeni korisnicima koji aktivno traže uslugu ili proizvod.

O samim podešavanjima i mogućnostima google adwords kampanje pisaćemo opširnije u sledećim objavama.

oglasavanje-na-internetu

Facebook kampanja

Oglašavanje na facebook-u je pored google oglasa najpopularniji način oglašavanja na internetu u našoj zemlji. Glavna razlika je u tome što kod oglašavanja na facebook-u vi odredjujete publiku kojoj će se oglasi prikazivati. Možete publiku profilisati po godinama, polu, interesovanju, lokaciji, itd. Ovo je bitno jer sami korisnici na facebook-u nisu u potrazi za vašim uslugama i proizvodima kao što je to slučaj kod google oglasa.  Zavisno od vaših usluga i proizvoda definišete i kome želite da se oglas prikazuje. Vaši oglasi če se prikazivati korisnicima izmedju ostalih objava njihovih prijatelja, stranica koje prate, itd.  Za oglašavanje na facebook-u nije potrebno da imate web sajt. Šta je najveća prednost oglašavanja na facebook-u u odnosu na google oglašavanje? Najveća prednost je u tome što proizvod ili uslugu možete prodati onome ko to nije tražio. Tačnije, vi sa vašim oglasom možete zainteresovati korisnika za odredjeni proizvod koji on nikad nebi tražio recimo na guglu da kupi. Ovo je posebno zanimljivo za proizvode koji su novi i nisu poznati tržištu. Takodje promocije, sniženja, rasprodaje mnogo lakše je reklamirati na fejsbuku. Fejsbuk je najjeftiniji kada se uporedi sa ostalim vidovima reklamiranja na internetu. U okviru reklamiranja na fejsbuku ujedno se možete reklamirati na instagramu. Fejsbuk kampanju je mnogo lakše kreirati od google kampanje, jednostavno imate opciju „povećanje vidljivosti objave“ (boost post) što je najlakši način da započnete kampanju.

O samim podešavanjima i mogućnostima facebook  kampanje pisaćemo opširnije u sledećim objavama.

Google kampanja Vs Facebook kampanja

Teško je reći šta je bolje. Zavisi od toga šta želite da reklamirate, recimo prodaja garderobe, elektronike je veoma uspešna na fejsbuku dok prodaja nekretnina je mnogo uspešnija na google. Morate uzeti u obzir i ko koristi facebook a ko google. Mladja populacija više vremena provodi na facebook-u, dok za ozbiljniju kupovinu ljudi više vole da pretraže internet preko gugla i da uporede cene.

Share

Skorašnje objave

Ostavite odgovor