Izrada web prodavnice. Šta i kako?

izrada-web prodavnice

Izrada web prodavnice. Šta i kako?

Internet prodaja u svetu beleži veću prodaju od tradicionalne prodaje u prodajnim objektima, kod nas polako ali sigurno raste prodaja na internetu. Internet prodavnice ili eCommerce platforme su rešenja koja nude da vaša roba bude plasirana velikom broju korisnika na internetu 24 sata, svaki dan u nedelji. Ukoliko vas zanima prodaja preko internet odvojite par minuta da pročitate osnovne razlike kao i prednosti i mane korišćenja web prodavnica.

Šta je web prodavnica i da li mi treba?

Pod web prodavnicom podrazumeva se internet prezentacija koja ima predstavljene proizvode koje korisnik može da pregleda i izvrši naručivanje putem kontakt forme, obrazca za naručivanje ili putem telefona. Obično sve onlajn prodavnice imaju opciju korpe gde se računa ukupna cena i cena dostave itd. Zabluda je da web prodavnica mora da ima korpu i izražene cene, dovoljan je katalog proizvoda, kontakt telefon i prodaja može da se obavlja. Naravno ako želite da idete u susret svojim kupcima web prodavnica će imati korpu gde će jasno biti prikazani troškovi naručivanja, dostave i poreza. Takodje sebi ćete olakšati administraciju ako na web prodavnici imate obrazac za naručivanje gde korisnici popunjavaju svoje podatke. ( ime i prezime, adresa, email,  kontakt telefon, itd). Za prodaju preko interneta ne treba vam web prodavnica, prodaju možete vršiti preko fejsbuk stranice, instagrama, ali postoje jasne prednosti prodaje putem web prodavnice. Prednosti koje se odnose na obe strane, kupce i vas koji prodajete robu. Ažuriranje cena i proizvoda je jednostavno, administracija naručenih proizvoda kao i administracija stanja pošiljke. Web prodavnice u sebi imaju već napravljen deo za administraciju koji vodi ceo proces. Druga bitna stvar je ozbiljnost same radnje ili prodavca. Ako neko nije spreman da uloži u izradu web prodavnice a prodaje robu preko interneta koja je skuplja i od same web prodavnice dovodi u sumnju da nešto nije u redu. Zamislite prodaju bele tehnike koja prodaje robu preko interneta a nema web prodavnicu već samo fejsbuk i instagram. Kupcima to ne uliva poverenje, šta ako se proizvod pokvari, ko izdaje garanciju, da li postoji servis,  itd. Ozbiljne prodavnice u današnje vreme jednostavno ako žele da prodaju preko interneta moraju imati web prodavnicu i stranice na društvenim mrežama. Na samim web prodavnicama treba da stoje podaci firme ili preduzetnika koji prodaje robu. Svako ko krije te podatke nije pouzdan da od njega kupujete robu. Ovo je posebno bitno ako onaj ko prodaje putem web prodavnice nema prodajne objekte koje možete posetiti.

Ako želite da se ozbiljno bavite prodajom na internetu potrebna vam je web prodavnica oko koje ćete graditi sve ostalo što se tiče digitalnog marketinga. Društvene mreže i njihova popularnost je stvar na koju ne možete da utičete. Vaša online prodavnica treba da bude prisutna na svim društvenim mrežama koje koristi vaša ciljna publika. Imate primer myspace i snapchat koji su bili popularni a sada njihova popularnost nije ni blizu nekadašnje. Graditi celu prodaju na jednoj društvenoj mreži nije najbolje rešenje. Sa web prodavnicom možete biti prisutni na svim društvenim mrežama a opet graditi svoj brend direktno na internetu nezavisno od njih.

izrada-internet-prodavnice

Kako napraviti internet prodavnicu?

Postoji više načina da dodjete do svoje internet prodavnice. Postoji mogućnost iznajmljivanja online prodavnice ili izrade web prodavnice, tačnije kupovine same prodavnice. Iznajmljivanje gotove platforme koju plaćate na mesečnom nivou gde vi dajete nalog za izmene a podrška vrši izmene. Sama cena na mesečnom nivou zavisi od broja izmena i količine proizvoda. Obično nemate veliku kontrolu nad samom prodavnicom. Izgled prodavnice je već predodredjen i malo toga možete da menjate. U praksi se dešava da kad jedan dan zakasnite sa plaćanjem ili prekoračite mesečni limit saobraćaja vaša prodavnica ide odmah  u offline i nije dostupna dok vi ne regulišete plaćanje ili doplatite za veću kvotu saobraćaja. Ovo zna da bude veoma loše iskustvo. Kada želite da predjete na drugu platformu retko ćete dobiti bazu vaših proizvoda i narudžbenica. Pored lokalnih firmi koje nude iznajmljivanje internet prodavnice možda najpopularnija platforma za iznamljivanje web prodavnice je shopfly ,  pored cene iznajmljivanja imate i troškove pri svakoj porudžbini. Zavisno od toga koje opcije želite da imate razlikuje se i cena na mesečnom nivou.

Naša preporuka su ipak platforme koje kupujete ili pravite da ostaju u vašem vlasništvu. Ovde imamo dve opcije, koristiti već gotove platforme poput opencart, magento, woocommerce, prestashop ili izrada web prodavnice po vašoj skici, web dizajnu. Navedene platforme gotovo da nude iste opcije i imaju sve što je potrebno jednoj internet prodavnici. Sve ove platforme su besplatne ali plaća se tema i dodaci koje želite da dodate na samu prodavnicu. Web prodavnica može da funkcioniše bez dodatnih plaćanja u osnovnoj varijanti. Cena teme je oko 50 $, svaki dodatak koji dodajete košta od 20-50$. Svako sa malo tehničkog znanja i poznavanja engleskog jezika može da postavi prodavnicu od navedenih platformi. Zašto onda plaćati izradu internet prodavnice? Problemi nastaju kada želite da prilagodite sve elemente na sajtu svojim potrebama. Iz iskustva možemo da vam kažemo da čak i kad kupite temu dolazi do toga da neki elementi na demo verziji izgledaju super ali kad ih vi podesite nisu u ravni, neki beže na stranu itd. Najbolji primer za ovo je izlistavanje proizvoda na sajtu i to ćete naći kod svake teme. Demo je pravljen za tačan broj karaktera u nazivu proizvoda, kada vi proizvod nazovete duže od predvidjenog, naziv ide u novi red i svi sledeći proizvodi se nepravilno slažu. Ovaj problem se rešava lako uz par redova CSS-a, ali nekom ko ne poznaje HTML&CSS ovo predstavlja problem. Drugi čest problem je konflikt izmedju dodataka koji su instalirani. Čak i kad kupite dodatak za recimo instagram feed na sajtu i drugi dodatak recimo za izdavanje faktura može se desiti da jedan drugom smetaju i ne rade kada su oba podešena. Za sve to vam treba neko ko se bavi izradom web prodavnica i poznaje osnove PHP programskog jezika i HTML&CSS-a. Kod nas cena izrade web prodavnice što bi naš narod rekao po sistemu ključ u ruke od navedenih platformi je 500 €. Tu spada celokupno prilagodjavanje prodavnice vašim potrebama. Cenu može da poveća samo dodatni broj dodataka koje želite da namestimo, u tom slučaju plaćate samo dodatke.

izrada-web prodavnice

Izrada internet prodavnice po skici lil dizajnu je dosta skuplja opcija jer predvidja web dizajn, odnosno pravljenje platforme po vašoj specifikaciji. Ovu opciju predlažemo onima koji već imaju prodajne objekte i sada žele samo da se prošire na internet. Cena za ovu opciju je od 1500 € pa naviše zavisi od opcija koje želite da web prodavnica ima.  Oni koji nisu već imali iskustva sa internet prodajom a ni sa klasičnom prodajom predlažemo da prvo krenu sa web prodavnicama od gotovih platformi. Ako posao krene lako je preći, napraviti internet prodavnicu po vašoj želji. Korisnici neće ni primetiti razliku. Dobro zašto onda izdvojiti više novca ako korisnici neće ni primetiti razliku? Jednostavno je, ovakve prodavnice brže učitavaju, imate veću kontrolu, sve elemente na prodavnici možete da menjate po želji i svaki deo može da se kasnije izmeni i unapredi. Ne zavisite od ažuriranja kupljenih dodataka.

Zaključak

Internet prodavnica je nešto što vam treba ako planirate da se bavite internet prodajom. Pored same direktne prodaje korisnici se prvo informišu na internetu o ceni, kvalitetu, iskustvima drugih kupaca pre same kupovine. Može se desiti da kupci koji su vas našli na internetu dodju i u radnju da obave kupovinu jer su videli vašu ponudu. Takodje prilikom naručivanja kupci vam ostavljaju email adresu koja je idealan način da ih obavestite o novim popustima i akcijama.

Share

Ostavite odgovor