Kako izabrati pravu seo agenciju ili konsultanta?

kako-izabrati-seo-firmu

Kako izabrati pravu seo agenciju ili konsultanta?

Ukratko šta je SEO optimizacija?

Kako je internet postao svakodnevica našeg života potreba da se gotovo za svaku stvar, pitanje ili uslugu traži prvo objašnjenje ili primer na internetu dovodi do toga da sve češće firme i pojedinci ulažu da se njihovi rezultati nadju na prvoj strani pretrage. Jednostavno ljudi hoće informaciju odmah i internet i posebno upotreba mobilnih telefona učinio je da informacije budu dostupne 24 sata svaki dan nedelji. Seo optimizacija za pretraživače jeste skup radnji koji treba da rezultat odnosno stranicu vašeg sajta pozicionira na prvoj strani pretrage za željeni termin. Optimizacija sajta treba da naglasi , objasni pretraživaču o čemu je vaša stranica i da pretraživač baš tu vašu stranicu ponudi kada oceni da je korisnik to tražio. Prvo da bi se vaša stranica pojavila u pretrazi mora da budu indeksirana od strane pretraživača. Šta to konkretno znači? Zamislite da je pretraživač jedna velika biblioteka. Kada vi tražite recimo kjnigu o ribolovu, ako je biblioteka nije nabavila neće moći da vam je ponudi. Ponudiće vam druge knjige o ribolovu. Onog trenutka kada je nabavi može da vam je i ponudi, isto tako funkcionišu i pretraživači. Vremenom pretraživači unose sami stranice sa sajtova i ako vaš sajt postoji neko vreme, biće upisan u indeks. Optimizacija jeste proces kojim će vaš sajt iskočiti prvi ili bar medju prvih deset rezultata, kada se traže ključne reči relevantne za vaš sajt.

Da li je Google jedini pretraživač?

Pretraživača ima dosta i optimizacija sajtova se radi zavisno od toga koji pretraživač korisnici koriste na tržištu na kojem žele da plasiraju svoj sajt. Recimo u Rusiji Yandex se više koristi od google-a, u Kini se google gotovo i ne koristi, u Češkoj koriste Seznam i tako dalje. U većini evropskih zemalja koristi se uglavnom google to je slučaj i sa našom zemljom. Optimizacija za ostale pretraživače je iskreno rečeno gubljnje vremena. Tačnije pošto skoro svi pretraživači imaju slične kriterijume optimizovanjem za gugl pretraživač uradićete i optimizaciju za ostale pretraživače.

Kako izabrati seo agenciju ili seo konsultanta?

Seo optimizacija nije posao koji možete obavljati pored svog redovnog posla. Ako želite da stvarno seo kampanja da rezultata ili morate da se posvetite tome ili da angažujete SEO stručnjaka. Na tržištu postoji dosta firmi i pojedinaca koji se bave seo optimizacijom ali kako izabrati pravog saradnika? Postoji više načina, ovde ćemo vam predstaviti par stvari na koje treba da obratite pažnju prilikom izbora.

1. Reference

Prethodni radovi tačnije prethodno ostvareni rezultati su nešto čime će se svaka seo agencija ili seo kosultant pohvaliti. To je ubedljivo najbolji dokaz da je neko stručan za taj posao. Obratite pažnju da su reference stvarne da nisu samo navedene firme koje ne postoje ili stavljeni logotipi poznatih firmi tipa opel, mercedes, coca-cola, nike, banke, avioni i kamioni i tako dalje. Nije moguće da firma koja je dugo na tržištu, bar više od jedne godine, nema bar jednog klijenta za portfolio. Ono što je možda bitnije od količine je koliko dugo neko radi sa odredjenim klijentom. Ako neko već godinama vodi seo kampanju za odredjenu firmu i ima konstantne rezulatate to vam je više nego očigledan znak da je saradnja na obostrano zadovoljstvo. Pogledajte i koje su to delatnosti za koje su radili seo kampanju jer nije isto raditi za ključne reči koje nisu konkurentne i za ključne reči koje to jesu. Neke od najkonkurentnijih ključnih reči su vezane za izdavanje i prodaju nekretnina i apartmana, turizam, rent a car, polovni automobili, pvc stolarija, video nadzor, mobilni telefoni, patike, kompjuteri, sportska oprema i tako dalje. Većina sajtova iz ovih delatnosti mora da radi na seo optimizaciji ukoliko želi da ima koristi od prodaje, rezervacije na internetu. Nemojte da budete baš ni strogi jer može se desiti da je neko upravo pokrenuo svoj posao i trenutno nema portfolio. Takodje može da se desi da seo kompanija radi White Label SEO Outsourcing pa ne može da vam pokaže prethodne rezultate.  White Label IT Outsourcing – znači da radi za druge agencije obično u inostranstvu a na izveštaju se potpisuje i klijentu predstavlja firma koja je ih je angažovala. Kalsični nakupci uzimaju zasluge da bude jasnije. Postoji još načina da proverite da li je neko za vas.

2. Rezultat u pretrazi

Pored referenci koje imaju jaču težinu od pretrage na internetu jedan od pokazatelja da seo kompanija ili seo kosultant dobro rade svoj posao je rezultat njihovog sajta u pretrazi za ključne reči “Seo optimizacija“, “usluge seo optimizacije“, “cena seo optimizacije“ i varijacije na to. Nekad se desi da firme koje imaju dosta posla zapostave svoj sajt, kako naš narod kaže kod vodoinstalatera u kući curi česma, moler kreči svoju kući zadnju i slično. Ono što je takodje bitno da pogledajte kako su njihovi rezultati došli na prvu stranu, tačnije kakav je rezultat kada ste otvorili njihovu stranicu sa prve strane. Nije isto ako je u pitanju blog i napisan tekst dužine romana “Rat i mir“ ili ste dobili sajt gde se jasno vidi usluga seo agencije ili konsultanta. Zašto je ovo bitno? Ovo vam je jedan od trikova seo optimizacije za koji neće niko da vam kaže. Pisanjem dugačkog teksta pokrićete dosta ključnih reči i tim imati veći šansu da pretraživać prepozna i takozvane long tailključne reči u tom tekstu. Drugi trik je u tome što da se pročita duži tekst treba više vremena u odnosu da neko vidi usluge, cene i odmah vas kontaktira ili ide dalje. Zadržavanje korisnika na sajtu je jedan od bitnih signala za rangiranje sajta. Pa dobro ovo nije zabranjeno, to je samo neko pametan iskoristio zar ne? Pa ostaje pitanje da li ćete na vašem sajtu gde prodajete recimo mobilne telefone napisati ovako dugačak tekst o mobilnom telefonu i ono što je još bitnije da li će korsnici u tom slućaju hteti da čitaju ili žele da vide web prodavnicu sa mobilnim telefonima. Ovaj trik može da posluži samo za delatnosti gde ljudi žele da saznaju nešto više. Na prodajnim sajtovima neće hteti da čitaju tekst već žele konkretne proizvode. SEO kampanja treba da ne menja izgled vašeg sajta ili eventualno samo minimalno izmeni izgled sajta kad je to baš neophodno.

3.Kako proveriti stučnost?

Prethodni radovi zajedno sa njihovim sajtom vam mogu dati sliku kako su do sada radili na vezama i promocijama na tim sajtovima. Ovo je bitno jer ako su koristili nešto što im je donelo trenutno rezultat može biti kažnjivo. Zato smo i rekli da je dužina saradnje izmedju seo kompanije i klijenta veoma bitan faktor. Nekad je pretraživaču porebno par meseci pa i do godinu dana da primeti da je došlo do manipulacije sa rezultatima i onda dolaze kazne. Kazne mogu biti blage da ispravite taj sporan deo ali češće dovode do toga da pretraživač ručno podesi da se vaš sajt više nikad ne prikazuje u pretrazi. Posle ovakve kazne možete zaboraviti na domen na kojem vam je bio sajt. Gotovo da je nemoguće povratiti pozicije nakon toga. Većina seo kompanija ne radi ove stvari i one su strogo zabranjene i lako im se može ući u trag. U pitanju su šeme sa linkovima takozvane link farme, privatne mreže za linkovanje, negativni seo napadi i tako dalje.

 

kako-izabrati-seo-kompaniju

Kako da vi proverite?

Ono što možete lako da proverite je sa kojih sajtova su došli linkovi na njihov sajt i isto to možete da vidite za sajtove za koje rade seo kampanju. Ova usluga nije besplatna ali možete za samo 1$  na sajtu MOZ sa kreditnom karticom uzeti probni nalog od mesec dana i ovo proveriti. Potpuno bezbedno možete koristiti platnu karticu na tom sajtu. Vratiće vam i taj 1$ bitno im je samo da utvrde da imate kreditnu karticu, dalju pretplatu možete prekinuti u svakom trenutku.  Kako se radi provera? Jednostavno izaberete alat “link-explorer” i idete na “linking domains”.  Ukucate željeni domeni dobićete spisak domena sa kojih su došli linkovi na taj domen. Ne treba da budete ekspert i da vršite detaljnu analizu dovoljno je da otvroite te sajtove i vidite kog su kvaliteta. Ukoliko vam sajt deluje normalno i ima logike da sa njega vodi link ka tom domenu to je ok. Može sajt biti i na stranom jeziku ali pogledajte da li ima sadržaj koji bar na oko deluje pristojno. Za problematične sajtove se obino ne trude da izgledaju ni pristojno. Bitna stvar je ako primetite da medju tim domenima ima domena .tk .gq .cf sa generisanim sajtovima. Kloniran jedan te isti sajt na sve domene ili samo ispisani linkovi na tim sajtovima bez sadržaja. To nije dobar znak. Obratite pažnju i na linkove koji dolaze sa kineskih sajtova. Kao što smo rekli ne treba da budete veliki stručnjak da kad to vidite zaključite da nešto nije u redu.

Zaključak

Nemojte da vas zavara veličina agencije može pojedinac koji se bavi ozbiljno SEO optimizacijom da bude bolje rešenje. Niko vam ne može garantovati pozicije ali kada se ozbiljno radi rezultat mora da se vidi. Konsultacije se ne naplaćuju i razgovor uživo može vam biti i finalna provera, pitajte sve što vas interesuje i videćete kroz običan razgovor da li vam neko uliva poverenje. Na kraju odluku donosite vi, ono što mi možemo pored naše agencije IntetaWebStudio i Balkanland da vam predložimo agenciju PopArt Studio i stručnjaka za SEO -Aleksandar.

Share

Ostavite odgovor